متن آهنگ
باید ها و نباید های اولین سحری ماه رمضان 93
ورژن موبایل

باید ها و نباید های اولین سحری ماه رمضان 93

-

مجله سرگرمی تفریحی جذاب آنلاین

امروز شنبه 29 شهریور 1399 شما در جذاب آنلاین هستید.

با عضویت در سایت به جمع دوستان جذاب آنلاین بپیوندید و مطالب خود را به اشتراک بگذارید

بعد از عضویت می توانید در انجمـن جذاب آنلاین با دوستان خود گفتگو کنید

آخرین ارسال های تالار گفتگو

عنوان پاسخ بازدید توسط
541 28890 admin-fatemeh
0 730 mirantarh
2 971 00mostafa00
0 615 mirantarh
1 853 mirantarh
0 585 mirantarh
1 871 police
0 537 mirantarh
3081

باید ها و نباید های اولین سحری ماه رمضان 93 ، شنبه 07 تير 1393

فردا ماه مبارک رمضان شروع می شود و باید با درک درست از تغذیه به پیشواز این ماه بزرگ برویم. مهمترین نکات در مورد این ماه به وعده سحری مربوط می شود که باید آن را به دقت رعایت کنید. 

نکات پیرامون وعده سحري

 غذاي مصرفي در وعده سحري بهتر است خصوصيات و ويژگي هاي وعده ناهار را داشته باشد تا از ايجاد گرسنگي در طول روز پيشگيري شود.

 در ماه رمضان پيروي از برنامه غذايي متنوع و متعادل شامل چهار گروه اصلي غذايي نان و غلات، ميوه و سبزي، گوشت و حبوبات، شير و لبنيات ضروري است.

 افراد روزه دار بهتر است همانند زماني كه روزه نيستند سه وعده غذا بخورند كه اين وعده ها شامل افطار، شام و سحر است اما صرف غذا در دفعات كمتر از 2 بار در روز در سالهايي كه ماه رمضان در فصل تابستان است و روزهاي بلند و فاصله سحر تا افطار 16 تا 17 ساعت است، توصيه نمي شود.

 با توجه به ساعت صرف افطار تا وعده سحري، مي توان در فاصله افطار تا سحر يك وعده غذايي مثل شام سبك را صرف كرد.

 در هنگام افطار مصرف غذاهاي سبك و مختصر شامل گروه هاي غذايي شير و لبنيات، ميوه و سبزي، نان و غلات براي افزايش قند خون توصيه مي شود همچنين مصرف شير گرم فرني و شير برنج در هنگام افطار مناسب است.

 استفاده از مواد غذايي آبكي مثل سوپ كم چرب، آش كم حبوبات، حليم بدون روغن و همچنين مايعات به هنگام افطار و سحر موجب حفظ تعادل آب و مواد معدني فرد روزه دار مي شود.

 استفاده از سبزي و ميوه در هنگام افطار و همچنين در فاصله زماني بين افطار تا سحر به دليل اين كه منبع خوبي از فيبر هستند و براي دستگاه گوارش بسيار مفيد است، مانع بروز يبوست مي شود و بسيار مناسب است.


 شيريني را از سحري حذف كنيد

 مصرف موادغذايي شيرين در وعده سحري توصيه نمي شود زيرا مصرف مواد غذايي شيرين با تحريك انسولين موجب ورود قند خون به داخل سلولها و در نتيجه كاهش قند خون شده و فرد زودتر گرسنه مي شود.

 بهتر است در وعده سحري مقدار مناسبي سبزيهاي مختلف مانند سبزي خوردن مصرف شود زيرا سبزيها با دارا بودن مواد مغذي مختلف و آب، علاوه بر تامين ويتامينها مواد معدني و مورد نياز بدن، از تشنگي فرد در طول روز جلوگيري مي كنند.

 براي تامين آب مورد نياز پس از صرف افطار و تا قبل از خواب به تدريج انواع ميوه، چاي كمرنگ و ساير مايعات به ويژه آب براي جبران كم آبي بدن نوشيده شود.

 افراد بايد از نوشيدن بيش از اندازه چاي در وعده سحري اجتناب كنند زيرا چاي باعث افزايش دفع ادرار و از دست رفتن نمكهاي معدني كه بدن در طول روز به آن احتياج دارد، مي شود.




1007
قبلی
بعدی

نظرت در مورد این مطلب؟

  1. Mina می‌گه:
    خوب بود مرسی
  2. تا شقایق هست... می‌گه:
    سلام.مرسی.به وبم خوش اومدین.مرسی از اظهار لطفتون.
    سایت خوب و جذابی دارین.مرسی از نکات مفیدی که واسه روزه دارا نوشتین.موفق باشین.التماس دعا
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی