loading...
مجله سرگرمی تفریحی جذاب آنلاین
آخرین ارسال های انجمن
امیر بازدید : 789 جمعه 05 مهر 1392 نظرات (0)

مزیت‌‌‌‌های بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی یکی از کارآمدترین روش‌‌های بازاریابی است که به دلیل مزایایی که دارد به هیچ عنوان نمی‌توان آن را نادیده گرفت. در این جلسه ما به معرفی و توضیح در مورد ۷ مزیت بسیار مهم این روش می‌پردازیم.

۱ـ هزینه‌ی بسیار پایین

هزینه‌ی راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی به کمک ایمیل بسیار ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر از سایر روش‌های تبلیغی می‌باشد.

:: نکته

معمولاً شرکت‌های معتبر بین‌المللی به دو صورت سرویس ایمیل مارکتینگ خود را ارائه می‌دهند؛ ۱ـ بر اساس تعداد ایمیل های ارسالی، ۲ـ بر اساس تعداد کاربران؛ فرق این دو روش در این است که در روش اول، تعداد کاربران شما مهم هستند نه تعداد ارسال‌هایتان. اما در روش دوم، تعداد ارسال‌هایتان مهم هستند. در صورتی که تعداد بالایی ایمیل را به صورت ماهانه به مشترکین خود می‌فرستید، روش اول مقرون به صرفه‌تر است اما در صورتی که تعداد اعضایتان خیلی زیاد است (مثلاً ۱۰۰هزار نفر) و به هر کدام در ماه نهایتاً دو ایمیل ارسال می‌کنید، از روش دوم باید استفاده کنید.

 

برای اینکه با حدود هزینه‌های ارسال ایمیل آشنا شوید، به سراغ یکی از معتبرترین سرویس‌های ایمیل مارکتنیگ می‌رویم:

سرویس «سندگرید»، با مجموع ارسال بیش از ۹۰ میلیارد ایمیل تاکنون، یکی از معتبرترین و باکیفیت‌ترین سایت‌‌های ارائه دهنده‌ی پنل برای بازاریابی با ایمیل است. با ورود به این سایت در قسمت Pricing (قیمت) با تصویر زیر روبرو می‌شویم:

همان‌طور که می‌بینید، هزینه‌ی ماهیانه‌ی ارسال ۱۰۰هزار ایمیل، برابر با ۸۰ دلار می‌باشد. این یعنی چیزی حدود ۳٫۲ تومان به ازای هر ایمیل (با احتساب دلار ۴ هزار تومانی!). و این یعنی چیزی در حدود یک چهارم هزینه‌ی ارسال یک پیامک (sms) تبلیغاتی. این هزینه را با هزینه‌ی تبلیغات در روزنامه‌ها، مجلات و حتی تبلیغات تلویزیونی مقایسه کنید!
هزینه‌ی پایین یعنی فرقی نمی‌کند شما جزء ۱۰۰ برند برتر دنیا باشید یا یک شرکت تازه تأسیس ایرانی که تنها ۱ کارمند دارید! در هر حال همه توانایی استفاده از این بستر را دارند.
بسیاری از افراد تجارت خود را از یک کسب و کار خانگی آغاز می‌کنند در این صورت باید گفت یکی از بهترین و برترین روش‌های پیدا کردن مشتری برای آن‌ها، استفاده از سرویس‌‌های ارسال ایمیل است.

۲ـ بازگشت سریع سرمایه و سودآوری بالا

باید بدانیم داشتن هزینه‌های پایین به تنهایی مزیت به حساب نمی‌آید بلکه سودآوری و بازگشت سرمایه است که عامل تعیین کننده‌ای برای برتری یک روش نسبت به سایر روش‌‌های بازاریابی می‌‌باشد.

تحقیقات نشان می‌دهد برای هر دلار که صرف بازاریابی ایمیلی می‌شود، بازاریابان می‌توانند انتظار برگشت حدود ۴۶ دلار را داشته باشند!

۳ـ راه‌اندازی در زمان کوتاه

آماده سازی یک کمپین تبلیغاتی کاری چندان زمان‌بر نیست.
بسیاری از سرویس‌‌های معتبر، خودشان ابزاری را در اختیار شما قرار می‌دهند که به وسیله‌ی آن به راحتی و ظرف مدت کمتر از ۱۰ دقیقه می‌توانید محتوایی که از قبل آماده کرده‌اید را در درون ایمیل قرار دهید. شما در حقیقت ۴ مرحله در پیش دارید: ۱ـ بستن قرارداد با یک سرویس‌دهنده‌ی پنل ایمیل مارکتینگ، ۲ـ به دست آوردن لیستی از آدرس ایمیل مخاطبانتان، ۳ـ تعیین محتوایی که برای آن‌ها می‌خواهید ارسال کنید و ۴ـ ساخت یک کمپین تبلیغات به کمک ایمیل.
مهم‌ترین و زمان‌برترین بخش پروسه‌ی ایمیل مارکتینگ، مرحله‌ی دوم است. باقی مراحل را شما می‌توانید در کمتر از ۱ روز به خوبی انجام دهید. در آینده پیرامون مرحله دوم، یعنی به دست آوردن لیستی از آدرس‌های ایمیل مخاطبان شما، بیشتر صحبت می‌کنیم.

۴ـ محتوای شگفت انگیز

می‌دانیم که محتوای تبلیغات تلویزیونی مجموعه‌‌ای شامل تصاویر متحرک به همراه صدا می‌باشد. بدون تردید از نظر محتوا، تلویزیون دارای پتانسیل بازاریابی به مراتب بالاتری در میان سایر روش‌‌های موجود در دنیای رسانه‌های جمعی می‌باشد. (البته بدون در نظر گرفتن هزینه‌ها)
اما در اینجا قصد داریم به نکته‌ی دیگری اشاره کنیم تا شما قدرت ایمیل را با تمام وجود لمس کنید. به همین دلیل نام این بخش را «محتوای شگفت انگیز» قرار دادیم.
فرض کنید جلوی تلویزیون نشسته‌اید و تبلیغی در مورد یک پیراهن بسیار زیبا یا یک نوشیدنی بسیار خوش‌مزه می‌بینید. شما هم‌اکنون ۱۰۰% مایل شده‌اید که این محصول را خریداری کنید. چه می‌کنید؟ روشن است که هیچ فردی، دقیقاً هیچ فردی، توانایی خرید آن محصول را در همان موقع ندارد. یعنی شما می‌بایست اطلاعات کالای مورد علاقه‌ی خود را یادداشت کنید تا در آینده اگر آن را جایی مشاهده کردید خریداری کنید یا اینکه به فروشگاه مرکزی آن رفته و آن را خریداری کنید. نکته‌ی قابل توجه در اینجا این است که شما «اکنون» به صورت ۱۰۰% در دایره‌ی خریداران آن کالا قرار گرفته‌اید اما آیا فردا نیز وضعیت شما همین گونه است؟ آیا روزهای آینده هم شما به صورت ۱۰۰% خواهان آن کالا هستید؟ خودتان قضاوت کنید!
اما ماجرا در مورد ایمیل کاملاً متفاوت است. یک ایمیل توانایی این را دارد که محصول مورد علاقه‌ی مشتریان را همان موقع به آنان بفروشد. هر کس از محصول ما خوشش بیاید، این امکان برایش فراهم است که با کلیک بر روی لینک مربوطه، به صفحه‌ی خریدی وارد شود که ما از قبل برایش آماده کرده‌ایم.
البته می‌دانیم که این ویژگی از خصوصیات «بازاریابی اینترنتی» است با این حال همان طور که در گذشته گفتیم، «بازاریابی با ایمیل» بخشی از فرآیند گسترده‌ی بازاریابی اینترنتی است.

۵ـ هدفمند بودن

یکی دیگر از ویژگی‌های استفاده از بستر ایمیل، پتانسیل بالای آن در بحث هدفمندی است. این ویژگی در تناظر کامل با لیست یا لیست‌های ایمیل شما قرار دارد. در صورتی که شما با روش‌‌های علمی و صحیح به لیست ایمیلی از مخاطبان خود دست پیدا کنید، می‌توانید با توجه به محصول خود، فعالیت بازاریابی‌تان را هدفمند انجام دهید. مثلاً تنها برای جوانان به بازاریابی بپردازید. اگر اطلاعاتی از قبیل جنس، سن یا علائق مشتریان خود را جمع‌آوزی کنید، همه چیز را برای اجرای یک کمپین بازاریابی موفق در اختیار خواهید داشت. در این مورد هم در آینده توضیحات کافی را بیان خواهیم کرد.

۶ـ قابلیت اندازه‌گیری

به نظر ما اصلی‌ترین وجه تمایز استفاده از ایمیل نسبت به سایر روش‌‌‌های موجود، قابلیت اندازه‌گیری و سنجش آن است. سیستم‌‌‌‌های معتبر ایمیل مارکتینگ این قابلیت را دارند تا به شما نشان دهند چه تعداد از مخاطبانتان این ایمیل را بازکرده‌اند، و چه تعداد از آن‌‌ها بر روی چه لینک‌‌‌هایی کلیک کرده‌‌اند. حتی از این بالاتر، می‌توانند نشان دهند کدام مخاطبانتان چنین رفتاری از خودشان بروز داده‌اند.
اگر هنوز متوجه ارزش این قابلیت نشده‌اید به این مثال دقت کنید:
فرض کنید شما ایمیلی شامل اطلاعات ۴ محصول خود را به لیستی شامل ۴۰هزار کاربر خود فرستاده‌اید. استفاده از ایمیل این امکان را به ما می‌دهد که نتایجی همچون نمودار زیر به دست آوریم:

تحلیل شما از این نتایج چیست؟
(نگران نباشید، در آینده در جلسه‌ای جداگانه به تحلیل نتایج حاصل از ایمیل مارکتینگ می‌پردازیم.)

۷ـ رابطه‌ی دو طرفه

مزیت واقعی ایمیل، در استفاده از آن در جهت توسعه روابط طولانی مدت است. بر خلاق سایر روش‌‌ها، ایمیل به شما کمک می‌کند که با دیگران ارتباط برقرار کنید و آنان را به «برند» خود «وفادار» کنید. امروز شرکت‌‌های بزرگ هزینه‌های بسیار زیادی را صرف وفادار کردن مشتریانشان به برند خود می‌کنند. شما می‌توانید این امر را به راحتی با یک استراتژی مناسب بر بستر ایمیل پیاده کنید.
مثلاً می‌توانید افرادی را که قبلاً به سایت شما مراجعه کرده‌اند اما خریدی انجام نداده‌اند یا در گذشته‌ی دور تنها یک خرید داشته‌اند، مجدداً به سایت خود فرابخوانید یا پیشنهادهای ویژه‌ی خود را برایشان ارسال کنید.

تفاوت با بنر

بعد از اینکه با ۷ ویژگی و مزیت استفاده از ایمیل آشنا شدید لازم است مقایسه‌ای میان روش تبلیغ به کمک ایمیل و تبلیغ توسط بنر (banner) داشته باشیم.
در تبلیغات بنری، در یک سایت که با خدمات و محصولات شما مرتبط است، یک بنر اجاره می‌کنید. در این حالت به طور روزانه مخاطبان آن سایت بنر شما را هم مشاهده می‌کنند و در صورتی که علاقه داشته باشند بر روی آن کلیک کرده و وارد سایت شما می‌شوند. مقایسه ورودی‌های شما در این نوع تبلیغ نسبت به استفاده از ایمیل به صورت زیر می‌باشد:

در تبلیغات بنری شما بازدیدی تقریباً ثابت و یکنواختی دارید اما در تبلیغات ایمیلی، بیش از ۹۰% بازدیدکننده‌‌ها در همان ۳ روز اول وارد سایتتان می‌شوند.
البته در صورتی که به طور یکسان در هر دو روش هزینه کنید، مجموع بازدیدکننده‌‌های شما در روش ایمیلی نزدیک به سه برابر تبلیغات بنری می‌باشد.
با این اوصاف شاید با خودتان فکر کنید که تبلیغات ایمیلی بهتر از استفاده از بنر است؟
اما این طور نیست. عجله نکنید!
استفاده از ایمیل برای افزایش بازدید و فروشِ «آنی» و همچنین فراخوانی «کاربران» و «اطلاع‌رسانی» به آن‌ها مناسب است در حالی که تبلیغات بنری مربوط به اعضای گذشته‌ی شما نمی‌باشد و در حقیقت بازدید کننده‌ی جدید به سایت شما وارد می‌کند. پس استفاده از تبلیغات بنری، شرط حیاتِ رو به رشد تجارت شما می‌باشد.
همچنین از نظر «برندینگ» هم تبلیغات برنری اثر بسیار بیشتری دارد؛ زیرا یک بنر را افراد بی‌شماری مشاهده می‌کنند (اگر چه تعداد بسیار کمی بر روی آن کلیک می‌کنند) اما یک ایمیل را حداکثر همان گیرندگان آن مشاهده می‌کنند. بنابراین تبلیغات بنری، در حقیقت، تبلیغ «برند» شما به حساب می‌آید و باعث بیشتر شدن شهرت شما می‌شود.
پس در صورتی که در فکر «برندسازی» هستید و یا قصد دارید مشتریان جدید به مجموعه‌ی مشتریان خود اضافه کنید، بهترین گزینه، تبلیغات بنری است. اما در صورتی که به فکر فروش آنی یکی از محصولات خود هستید (مثلاً برای ایام نوروز قصد دارید محصولی مرتبط با آن را بفرشید و اکنون نیز ۱۰ روز بیشتر وقت ندارید) و یا می‌خواهید تخفیفی ویژه برای کاربران خود در نظر بگیرید، بدون تردید ایمیل برترین گزینه است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3166
  • کل نظرات : 861
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 2212
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 410
  • بازدید امروز : 63
  • باردید دیروز : 2,329
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 63
  • بازدید ماه : 30,227
  • بازدید سال : 182,833
  • بازدید کلی : 13,461,954
  • کدهای اختصاصی