loading...
مجله سرگرمی تفریحی جذاب آنلاین
آخرین ارسال های انجمن
امیر بازدید : 703 پنجشنبه 11 مهر 1392 نظرات (0)

همان‌گونه که در دو جلسه‌ی گذشته اشاره شد، بحث بازاریابی ایمیلی ابزار قدرتمندی در مبحث بازاریابی و در نتیجه تجارت الکترونیک است. شرکت‌ها و سازمان‌‌های زیادی به این روش بازاریابی روی آورده و نتایج مطلوبی به دست آورده‌اند. در این روش، صاحب کسب و کار، یک ایمیل با محتوای مورد نظر و جذاب آماده می‌کند و آن را برای هزاران و حتی میلیون‌ها مخاطب خود ارسال می‌کند. به دنبال این ارسال، تماس‌‌های مشتریان و مخاطبان آغاز شده و فروش محصول یا ارائه خدمات افزایش چشمگیری خواهد داشت.
علی رغم اینکه ابزار مورد استفاده در این روش ابزار نسبتاً ارزان ایمیل می‌باشد ولی بر اساس هدف و نوع محتوای آن، می‌توان تقسیم‌بندی زیر را پیشنهاد نمود:

            ۱ـ ارسال ایمیل در غالب کارت پستال (Postcards)

            ۲ـ ارسال ایمیل در قالب کاتالوگ (Catalogs)

            ۳ـ ارسال ایمیل در قالب پرسشنامه (Surveys)

            ۴ـ ارسال ایمیل در قالب دعوت‌نامه (Invitations)

            ۵ـ ارسال ایمیل در قالب کوپن (Coupons)

            ۶ـ ارسال ایمیل در قالب خبرنامه (Newsletter)

در ادامه به توضیحی کوتاه در مورد هر یک از روش های ایمیل مارکتینگ می‌پردازیم:

۱ـ کارت پستال

در حقیقت این‌ها نامه‌های الکترونیکی کوتاهی هستند که معمولاً همراه یک یا دو تصویر و گرافیک مناسب ارسال می‌گردد. طرح کلی آن ساده و پیام و محتوای آن روشن و شفاف می‌باشد. معمولاً از کارت پستال‌ها برای اطلاع‌رسانی به مشترکین و به منظور ارائه‌ی پیشنهادات جدید، برخی محصولات و رویدادهای آتی استفاده می‌شود. یک نمونه از این کارت پستال‌ها را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

۲ـ کاتالوگ

کاتالوگ ایمیلی نوع الکترونیکی از کاتالوگ‌های کاغذی و مرسوم می‌باشد و نشان‌دهنده‌ی معرفی و لیست نمونه محصولات و خدمات قابل ارائه‌ی یک شرکت و یا بنگاه اقتصادی می‌باشند. معمولاً در این نوع کاتالوگ‌ها، تعداد زیادی تصویر همراه با توضیحات لازم و لینک‌های مربوطه که به خواننده و مخاطب امکان انتخاب این لینک‌‌ها و دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص محصولات را می‌دهد، وجود دارد.

۳ـ نظرسنجی

این نوع بازاریابی از طریق ایمیل نسبت به سایر روش‌‌ها، نسبتاً جدید بوده ولی در هر صورت برای اهداف و مقاصد مختلف به خوبی کار نموده و اثربخش می‌‌باشد. در این روش همان‌گونه که از نام و عنوان آن مشخص می‌‌باشد، نظرسنجی‌های مختلفی براساس برنامه‌ریزی‌های یک کسب و کار صورت می‌گیرد و دریافت کنندگان آن به سؤالات پرسش‌نامه‌های ارسالی برای آن‌ها، پاسخ داده و مجدداً آن را برگشت می‌دهند.
نکته‌ی بسیار مهم در مورد این روش این است که حتماً می‌بایست برای کسانی که در نظرسنجی شرکت کرده‌اند، جوایزی در نظر گرفته شود در غیر این صورت نتایج بسیار ناامید کننده‌ای به دست می‌آید. این جوایز می‌تواند شامل تخفیف ویژه برای همه‌ی شرکت‌کنندگان یا هدیه‌ای ارزنده تنها برای عده‌ی معدودی از آن‌‌ها براساس قرعه کشی باشد.

۴ـ دعوت‌نامه

این روش تا حدود زیادی شبیه روش ارسال کارت پستال است که قبلاً در خصوص آن صحبت کردیم با این تفاوت که موضوع اصلی آن دعوت از مخاطبان و مشتریان برای یک رویداد خاص می‌باشد. شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی معمولاً از این روش برای ارائه‌ی خدمات و یا محصولات جدید و ارائه‌ی آن به مشتریان و اعضای منتخب خود مورد استفاده می‌کنند.

۵ـ کوپن

این روش به طور ساده، به ارائه‌ی یک نخفیف مناسب و یا ارائه‌ی یک پیشنهاد قابل تأمل از طریق ایمیل برای مشتریان و مخاطبان یک کسب و کار، اطلاق می‌گردد. این روش معمولاً برای شرکت‌هایی که تازه کسب و کار خود را شروع کرده‌اند و نیاز دارند تا خود را در میان رقبای خود مطرح کنند، بسیار مناسب است.

۶ـ خبرنامه

خبرنامه‌ی ایمیلی یکی از متداول‌ترین روش‌های بازاریابی از طریق ایمیل می‌باشد. هدف اصلی یک کمپین خبرنامه‌ی ایمیلی کمک به بنگاه‌های اقتصادی و سازمان‌‌های مختلف برای ایجاد یک ارتباط قوی‌تر با مشتریان و گروه‌های مشترکین خود می‌باشد. ایده‌ی اصلی در به کارگیری خبرنامه‌‌‌های ایمیلی ارائه و ارسال محتویات و اطلاعات مناسب و مرتبط برای مشترکین شامل اطلاعات تحصیلی، آموزشی، سرگرمی و سایر موارد می‌باشد. در یک خبرنامه ممکن است اطلاع‌رسانی یا همان خبر، شامل حراج محصولات خاص، قیمت ویژه و با تخفیف کالاهای مورد علاقه‌ی مشتریان، مقالات جدید و… باشد.

برای مثال یک آژانس مسافرتی می‌تواند به صورت ماهانه آخرین اطلاعات تورها، برنامه‌های پرواز هواپیماها و نیز تخفیف‌های ویژه را برای مشتریان خود ارسال کند.

 

در میان این ۶ روش بازاریابی به کمک ایمیل، خبرنامه، کاربران بیشتری را به سوی فعالیت شما جلب می‌کند و اثربخشی بیشتری دارد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3166
  • کل نظرات : 861
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 2212
  • آی پی امروز : 395
  • آی پی دیروز : 311
  • بازدید امروز : 2,020
  • باردید دیروز : 1,444
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 11,027
  • بازدید ماه : 29,855
  • بازدید سال : 182,461
  • بازدید کلی : 13,461,582
  • کدهای اختصاصی