loading...
مجله سرگرمی تفریحی جذاب آنلاین
آخرین ارسال های انجمن
امیر بازدید : 768 جمعه 12 مهر 1392 نظرات (0)

همان گونه که در معرفی این دوره بیان کردیم، نگرش ما در این مبحث کاملاً مخالف ارسال هرزنامه می‌باشد. هرگز تصور نکنید که می‌توانید با یادگیری این دوره، حریم خصوصی افراد را زیر پا گذاشته و به تعداد بسیار زیاد اقدام به ارسال ایمیل کنید. اگر چه امروزه ثابت شده است که به ازای هر دلاری که برای اسپم مارکتینگ هزینه کنید، ده‌ها برابر از اعتبار خود کاسته‌اید؛ اعتباری که شاید هرگز نتوان آن را دوباره به دست آورد.
اما گاهی به صورت ناخودآگاه و از روی جهل، کاری انجام می‌دهیم که نتیجه‌ی آن اسپم شدن ایمیل‌هایمان می‌شود؛ بنابراین برای اینکه به جای ایمیل مارکتینگ ، اسپم مارکتینگ انجام نداده باشید و نیز به خاطر اینکه سرویس‌های بزرگ ارائه‌دهنده‌ی ایمیل رایگان همچون گوگل و یاهو، شما را به عنوان اسپمر شناسایی نکنند می‌بایست حداقل‌هایی را رعایت کنید. در جلسه برخی از این حداقل‌ها را در ۶ بند برایتان آورده‌ایم:

۱ـ نام فرستنده

گاهی وقت‌ها دیده می‌شود که نام فرستنده هیچ ارتباطی با فرستنده‌ی واقعی ندارد با این حال تنها به دلیل اینکه این نام جذاب است! از آن استفاده شده است. بدون تردید وجود نام جعلی برای ارسال کننده، از مواد اسپم حساب می‌شود.

۲ـ اطلاعات ایمیل ارسال‌کننده

همچنان که در آینده خواهیم دید، برخی از سیستم‌های ارسال ایمیل این ویژگی را دارند که شما می‌توانید آدرس ایمیل فرستنده را به صورت دلخواه تعیین کنید. قرار دادن آدرس اشتباه یا جعلی در این بخش از موارد اسپم به حساب می‌آید. سعی کنید در این مورد حساس باشید و به دقت بررسی کنید.

همچنین سعی کنید آدرس درج شده در این بخش از سرویس‌دهندگان رایگان همچون یاهو و جیمیل نباشد. به عبارت دیگر احتمال اسپم شدن ایمیلی با آدرس info@jazzabonline نسبت به یک آدرس از سرویس یاهو همچون jazzab.online@yahoo.com بسیار کمتر است.
تمامی این موارد در مورد آدرس موجود در بخش Reply هم صادق است. سعی کنید آدرسی صحیح و غیر رایگان در این بخش وارد کنید. بدون تردید این کار باعث رونق بیشتر کسب و کار خوتان می‌شود.

۳ـ موضوع ایمیل

فرض کنید برای شما ایمیلی آمده است که در قسمت موضوع، نوشته شده است: «تصاویر شگفت انگیز از آبشار آنجل»؛ به جهت علاقه‌ای که به طبیعت دارید و نیز به جهت ترکیب مناسبی که کلمات این موضوع از آن برخوردار هستند، بر روی آن ایمیل کلیک کرده و باز می‌کنید تا محتوای آن را ببینید. اما چه اتفاقی می‌افتد؟ با یکی ایمیل سرتاسر تبلیغاتی از یک آژانس مسافرتی برخورد می‌کنید. از ابتدا تا انتهای ایمیل، پر شده از تورهای مختلف که این آژانس عهده‌دار آن می‌باشد. البته در انتهای ایمیل، آنجا که چندین ثانیه زمان می‌برد تا به کمک اسکرول موس به آنجا برسید! تصویری از آبشار هم برایتان قرار داده‌اند؛ چه احساسی به شما دست می‌دهد؟

احساسی شبیه به خیانت همراه با کمی انزجار! حق هم دارید.
پس سعی کنید کمپین ارسال ایمیل خودتان را اینگونه نسازید. از اعتماد کاربرانتان سوء استفاده نکنید. اگرچه درصد باز شدن چنین ایمیل‌هایی بیشتر از یک ایمیل صرفاً تبلیغاتی با موضوع مرتبط است؛ اما تنها همین یک بار اینگونه است. مطمئن باشید در آینده مشتریان خود را از دست می‌دهید!

۴ـ دفعات ارسال

در دام طمع گرفتار نشوید. نتایج حاصل از ارسال یک ایمیل درست و در زمان مناسب، می‌تواند برخی بازاریابان را به امید به دست آوردن سود بیشتر، به سمت تاریک ارسال ایمیل‌های متعدد سوق دهد.

با این کار بسیار زودتر از آنچه که فکر کنید مشتریان خود را از دست می‌دهید.
پس به کاربرانتان احترام بگذارید و اینباکس آنان را سرشار از ایمیل‌هایتان نکنید. باید بدانید که هر کسی آستانه‌ی تحملی دارد که گذر از آن مرز، بدون تردید او را نسبت به شما دلزده و بدبین می‌کند؛ می‌دانید که در یک تجارت موفق، هیچ چیز بدتر از کاربران بدبین و دلزده نیست! باور کنید!
به عبارت دیگر باید گفت تعدد ارسال ایمیل باعث می‌شود دریاقت کنندگان، شما را به عنوان اسپمر گزارش کنند. و این هم یعنی اسپم شدن ایمیل‌های بعدی شما.
البته تمام این‌ها در صورتی است که ایمیل‌های شما با ارزش باشد؛ در غیر این صورت با همان ارسال اول شما اسپمر به حساب می‌آیید.

۵ـ شرایط لغو عضویت

بدون تردید ایمیل‌هایی که برای گیرندگان خود امکان لغو عضویت را در نظر نگرفته‌اند، اسپم به حساب می‌آیند. متن صریح قوانین جهانی در این مورد این است که تمامی گیرندگان ایمیل‌های انبوه می‌بایست بتوانند با یک کلیک یا نهایتاً ارسال یک ایمیل به فرستنده، عضویت خود را لغو کنند. پس اگر تاکنون این کار را انجام نداده‌اید، به سرعت شرایط آن را فراهم کنید، ممکن است تاکنون ایمیل‌‌های شما اصلاً به مخاطبانتان نرسیده باشد!

۶ـ آی پی ارسال کننده

سعی کنید برای ارسال‌هایتان از آی‌پی اختصاصی استفاده کنید. یکی از عوامل اصلی اسپم شدن‌های ایمیل‌های ارسالی، استفاده‌ی چندین کاربر از یک آی‌پی می‌باشد. در این میان استفاده‌ی نامناسب یکی از آن کاربران، بدون تردید بر کار دیگران هم اثر می‌گذرد. درست است که با این کار کمی هزینه‌ی شما بالاتر می‌رود، اما همین مقدار کم، تأثیر بسیاری بر فعالیتتان خواهد داشت

 

اگر این ۶ نکته را رعایت کنید تا حد زیادی از اسپم شدن ایمیل‌های خود جلوگیری کرده‌اید. اما یادتان باشد در سال‌های اخیر، سرویس‌هایی همچون گوگل و یاهو بر روی ارسال ایمیل‌های انبوه بسیار حساس شده‌اند و به شدت با آن مقابله می‌کنند؛ بنابراین حتی ممکن است با رعایت این نکات و استفاده از برترین سایت‌های ارائه دهنده‌ی سرویس ایمیل مارکتینگ، باز هم برخی از ایمیل‌های شما به ایناکس مخاطبانتان نرسد، در این صورت از دست هیچ کس کاری بر نمی‌آید.

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3166
  • کل نظرات : 861
  • افراد آنلاین : 11
  • تعداد اعضا : 2212
  • آی پی امروز : 90
  • آی پی دیروز : 410
  • بازدید امروز : 282
  • باردید دیروز : 2,329
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 282
  • بازدید ماه : 30,446
  • بازدید سال : 183,052
  • بازدید کلی : 13,462,173
  • کدهای اختصاصی